Sunday, September 19, 2010

BILA ANAK2 BUAH BERAYA SAKAN

Salam sejahtera.. lama giler aku x tulis blog ni...ashik bz dengan gitar jer...huhu..main tenet pun dengan BB aku jer..mana ada masa nk pegang laptop...nie aku nk cerita pasal raya.. Bila raya semua suka kan..tapi macam2 gelagat kita leh tgk kan...ada yg sedih bila jumpa,ada yg happy lama x jumpa..yer la,masing2 bz dengan life masing2kan... Tapi paling aku suka bila tgk budak2 beraya..mmg tergelak la mcm2 hal dorang buat..asalkan boleh je,semua dorang nk buat...dulu kita pun mcm dorang gak kan..pakai baju raya mesti sedondon ngan adik beradik lain..senang orang nk cam anak siapa..=D dulu masa aku kecik2 pun lebih kurang je..pakai seluar mesti kiko..baju mesti sama dengan abang aku..sekarang dah besar mmg x la nak pakai sedondon lagi...selera dah berlainan...hehe Memula sekali aku nak mintak maap kt semua anak2 buah aku..sebab tak dapat duit raya dari aku...yer la,aku pun x masyuk2 lagi ni...macam mana nk paw...tunggu uncle kahwin dulu baru bleh bagi ok!!(stail cina kasi angpaw)hahaha... Lagi satu hal..anak2 buah aku ni memang aku x ingat langsung nama2 diorang ni..ramai sgt..aku kenal anak siapa,tapi xboleh nk hafal nama sorang2..tahun depan korang pakai la name tag..senang uncle nk ingat..nk jumpa pun setahun sekali jer..itu pun kalau jumpa...kalau diaorg dtg aku keluar,mmg xkenal la baby2 sepupu sepapat aku yg baru2.. Berbalik ke topik asal kita(cewwaahh!!poyo jer ayat nie)..aku nak cerita yg kerabat aku dari melaka sampai ke rumah aku..bukan beraya kt hall jer...habis di geledah satu rumah..sampai dalam bilik aku semua dia usik..mcm2 diaorg tanya..pening woooo.. mula2 3 orang jer lepak bilik..sorang nak dengar mp3,sorang nak layan gitar dan yg kecik nak layan movie kt laptop...aku layankan jer...lantak korang la..kalau aku pakai katil single,mmg dah roboh katil aku rasanyer..=p nie la adik beradik diaorg..semua lelaki..mcm mana la ayah ngan mak korank ni layan kerenah sorang2 ek... Nie aku nak kasi korang kenal dengan yg paling lincah...mmg ada je dia nk buat...budak kecik yg paling x takut orang...dengan aku pun dia selamba badak je tumbuk perut...mentang2 perut aku banyak lemak sekarang...haish! nie dia yg bongsu..bersama senapang angin di rumahku.. Dia cakap dia ada dua awek kt taska..linda dengan pipah..(ntah anak siapa la dia ngurat)pastu dia leh sebut nama kawan cina dia pastu suruh aku teka lelaki ke perempuan..mmg aku gelak je la..nama cina mana ada bin or binti....siot je budak ni dajal aku..

itu baru sebahagian cerita pasal raya..tunggu aku cerita hal2 lain ok...=))

2 comments: