Thursday, August 26, 2010

SEBAB KENAPA AKU TAKUT NK KAHWIN TAHUN NIE!

nie bukan la cerita nk mengaibkan sesiapa..aku xkan bagitau siapa kawan aku yg terlibat...tapi ini lah antara sebab kenapa aku takut nk kahwin tahun nie...
kalau korang dapat rasa kat tempat aku,mungkin korang akan terpikir,pasangan yg kita pilih tue betul2 sesuai ke x...bercinta bertahun2 tapi lepas kahwin x bertahan lama lagi susah...aku xnk salahkan mana2 pihak...tapi bila kawan baik sendiri terkena,agak sedih gak..bukan senang nk kawin wei...kerja keras kumpul duit,ikat perut,sekat semua keinginan hati..
tapi bila dh jadi kekasih yg halal,apa yg jadi..CERAI..x boleh ke kalau bincang elok2..dh kawin bukan mcm couple2 biasa...
setakat nie 2 sahabat aku telah bercerai..x sampai 6 bulan pun bersama...sedih wei..kitaorang nk tgk kawan2 bahagia..tapi dh jodoh takat tue nk wat camner...aku boleh cakap,tabah jer la...bukan semua yg kita sayang dapat kekal sampai bila2...
bebaru nie sorang lagi mengadu kt aku yg nk bercerai...aku yg bujang nie mmg x leh nk halang apa,kalau itu yg terbaik utk korang,buatlah...
kekadang ada hikmahnyer...maybe itu cara yg lagi elok dari curang bila dh ada anak2 nanti,..anak2 dh besar pun nk buat hal pun x elok jugak...malu nanty kalau anak2 yg tegur...semua nk yg perfect,tapi jangan sampai di luar kemampuan..
aku harap,satu hari nanti korang berjumpa ngan pasangan yg sesuai...aku doakan korang semua!

No comments:

Post a Comment